tisdag 23 juli 2013

Aldrig annat än en dröm

Din blick
bränner upp en längtan i mitt bröst
känslor
som jag dolt så väl
för mig själv
inte visste att jag hade inom mig längre
längtan
en önskan efter mer,
vill smaka din hud
mot min
omfamnandes
runtslingrandes
nakna i natten
utan någon tid i världen att passa,
dina läppar så rätt mot mina
doften av dig intill mig,
mot mig,
överallt omkring och över mig,
det är något med hur din röst klingar
så rätt i mina öron
dina vackra händer
vet precis
hur de ska smeka mig i trance
till glömskan
till de problematikfria paradiset,
där fokus bara vilar på oss
dig och mig
just i detta nu
din blick
som hungriga lågor
i mina ögon
gör mig alldelles svag
bränner längtan i min själ
en sannerligen vacker fantasi
men aldrig annat än en dröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar