torsdag 12 april 2018

Eskapisten


"Jag har inga svar att ge dig, svaren du söker finns inom dig" sa han när han vände sin gudomliga bredaxlade ryggtavla mot mig och gick sin väg sådär charmigt som bara han kunde. "Kliché!" ropade jag efter honom. Hans otroliga närvaro, hans sätt att se varenda liten detalj var så oerhört attraherande för mig och jag fick bita mig hårt i underläppen för att inte springa efter honom och kasta mig över honom. Ett sådant beteende vore ytterst opassande, men impulsen bultade starkt. Min fläskläpp skulle nog bestå i ett par dagar framöver. "Där ängslan, tankarna och känslorna sitter fastnaglade i samma snurrande karusell. Snurrar runt runt runt tills jag blir alldeles yr" mumlade jag för mig själv i sorlet ifrån uteserveringen jag satt på. "Hur ska jag kunna hitta några svar i det trasslet jag bär omkring på?" tänkte jag och tog ytterligare en mun kaffe och tände en cigarett. Det här skulle bli en lång dag.

 Skrivet ifrån skrivpuffs dagliga ord : svar. 

8 kommentarer:

  1. Hmmm var han en kliche´eller genuin, var det bara attraktion eller något djupare??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det återstår för läsaren att bestämma vad dom tycker om det :)

      Radera
  2. Känns inte charmigt att överge någon genom att vända den andra ryggen. Men så kan det vara om förälskelsen eller relationen är väldigt stark och gör "mig" blind. Intressant text.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar. Nej så är det, han kunde ha avslutat deras möte betydligt trevligare men ja hon är nog förblindad av förälskelse!

      Radera
  3. Här lämnas man hängande i luften med frågor som söker svar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jo jag hade nog kunnat utveckla texten lite mer, men jag ville lämna det öppet till att fantisera lite :)

      Radera
  4. Gillar attraktionen och gillar klichén. Gillar texten och gillar idén.

    Gillar allt utom det fula och svårlästa typsnittet i kommentarerna och inläggsrubrikerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket. Snyggt att du fick till kommentaren på rim! :)

      Ja jag vet, fråga mig inte varför jag valde den en gång i tiden, måste ha varit tillfälligt sinnesförvirrad!!
      Jag har försökt ändra det mer än en gång men kommer inte ihåg hur man gör. Ska försöka sitta och klura ut det vid något tillfälle när dottern sover :)

      Radera