onsdag 9 september 2015

Mashnon


Mashnon

Som en ljummen vind från östern
kom du in i mitt liv,
vackra duva,
med fredens längtan i ditt bröst
flög du till mitt land
som nu också är ditt land,
smekte värmande min själ,
när jag inte trodde
att kärlek var ämnat för mig,
då kom du
som sänd från änglarna.

Stannade till hos mig, utan att veta varför,
som skeppet som likt av vågen knuffas mot land
blev jag den hamn du kom till,
där du kände hemmakänsla,
samhörighet,
och du belägrade mitt hjärta.

Du har stjärnans ljus i dina själaspeglar
de flammande mörka,
mystiskt vackra,
en glimt av Jerusalems sken
strålar däri,
och när du skrattar älskade,
sjunger mitt hjärta en kärlekssång
för oss två.

I din famn
finns en trygghet för mig
en känsla av lycka
som pulserar,
slår mig ur balans
vibrerar med livet självt.

Bara Gud vet hur det ska sluta, du och jag
och månen lyser hemlighetsfullt,
det spelar ingen roll älskade,
det får gå som det går
älskling,
det finns ingen återvändo för mig nu.

Du kallar mig galning,
och det är sant,
jag är galen, okontrollerat galen
i dig.

Ditt varma hjärta
har exploderat i min själ,
din omtänksamhet,
bär mitt hjärta
och din trygga famn
mitt kärlekstempel, att vila
att hämta kraft ifrån
andas lungt.

Du är tankspridd,
många idéer föds inom dig,
som popcorn som poppas,
sprudlande,
det finns en nyfikenhet på livet inom dig,
en enorm drivkraft,
att förändra världen,
till en vacker plats, utan våld
där vi kan mötas i kärlek
oavsett ursprung.

Och ibland är du lite smått nonchalant,
och jag blir galen på dig, habibi
men du lyssnar,
när jag behöver dig,
du tar dig tid att prata med mig
för att du bryr dig,
vill det bästa för oss båda,
och ibland är du överbeskyddande,
och jag kan bli tokig på dig,
och otrevlig ibland, när rädslan tar över inom mig,
men jag blir samtidigt rörd
över att se hur mycket du bryr dig,
hur mycket du är beredd att kämpa,
och jag tackar himlens ljusväsen
som har sänt dig till mig.

Redan vid första mötet hemma hos dig,
såg jag fröet till något stort i dig,
det finns en glimmande kärna i dig,
och tillsammans med mitt ljus,
kan vi stråla starka som de stjärnor,
vi älskar att titta på tillsammans.

Din charm,
är oemotståndlig för mig,
gör mig alldeles knäsvag,
vackra duva,
lägg ditt hjärta mot mitt,
känn hur våra hjärtan,
slår som ett, habibi
hur kapitulerar jag inte
i din närhet, hur dör jag inte,
i din famn,
det finns ingen annan för mig nu,

Jag ber dig älskade, låt oss rymma
på en flygande matta,
tappa all verklighetsuppfattning
och omfamna vår galenskap,
och låt oss skapa våra egna sagor,
till vår magiska levnadsberättelse,
skriven med kärlek, värme och
galningarnas hysteriska skratt,
och miraklet ska tindra i våra liv
när vi börjar våra liv på nytt,
från kapitel ett och framåt
tillsammans i kärlek,
du och jag, vi är lika på något sätt
jag älskar dig,
mashnon.



Tillägnad min älskade Wajdi
22/8 2015 .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar